Dostosuj preferencje dotyczące zgody
Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej. Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować sposób korzystania ze strony przez użytkowników, a także przechowywać preferencje użytkownika oraz dostarczać mu istotnych dla niego treści i reklam. Tego typu pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za uprzednią zgodą użytkownika. Można włączyć lub wyłączyć niektóre lub wszystkie te pliki cookie, ale wyłączenie niektórych z nich może wpłynąć na jakość przeglądania.
Niezbędny
Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.
Funkcjonalny
Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.
Analityka
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.
Występ
Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.
Reklama
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Wymarzony klient

Na to czy osiągniesz sukces w biznesie składa się wiele czynników. Nie nad wszystkimi możesz zapanować, ale jest duża część, która zależy tylko od ciebie.

Jedną z nich jest wybranie niszy i dopasowanie swojej oferty do osób, które jej potrzebują. Czyli znalezienie brand persony - klienta idealnego.

Kim jest dla ciebie klient idealny? I odpowiedź "taki, który kupi moje produkty" nie jest poprawna. To znaczy oczywiście - to właśnie będzie twój idealny klient. Ale żeby go znaleźć, musisz wiedzieć kim jest. Gdzie jest. Jakie ma cechy. Jak go rozpoznać.

Stwórz go sam

Zacznij od tego, żeby określić kto to będzie. Stwórz fikcyjną postać, dla której będziesz tworzyć ofertę. To będzie twoja największa inspiracja, więc przyłóż się do tego zadania. Jak to zrobić?

  1. Zdefiniuj swoją niszę i ustal kto jest twoją grupą docelową. Osoby jakiej płci, w jakim wieku, o jakim statusie, zarobkach, gdzie mieszkający, o jakich cechach charakteru? Wypisz najwięcej informacji ile dasz radę, jak wygląda, jak się zachowuje, gdzie chodzi i jak spędza czas wolny twój idealny klient. Nie zapomnij też wypisać jakie ma cele, potrzeby, pragnienia i problemy.
  2. Umieść swoją markę w życiu brand persony. Po co jej twoja usługa? Do czego wykorzysta twój produkt? Dlaczego jest jej potrzebny? Jak ułatwi i uprzyjemni jej życie? Jak rozwiąże jej problemy?
  3. Połącz kropki. Teraz już wiesz kim jest twój idealny klient. Miło, że wreszcie go poznałeś! Wiesz też, dlaczego potrzebuje twojego produktu czy usługi. Czas, żeby teraz on cię poznał. Zastanów się w jaki sposób (ton, styl, kolorystyka - wszystko) będziesz się komunikował z twoim klientem, żeby przekaz był dopasowany do niego. I dokładnie tak zacznij tworzyć ofertę.
  4. Daj się zauważyć! Masz swojego klienta? Super! Wiesz jak do niego mówić? Fantastycznie! A wiesz, że takich osób jak ty jest więcej? Konkurencja na rynku jest spora. Dobrze więc jest zrobić coś co się wyróżni i sprawi, że klient wybierze właśnie ciebie. Jedną z rzeczy, o które powinieneś zadbać jest spójny wizerunek twojej marki. Ładne zdjęcia na social media, profilowe, produktów... Jeżeli chcesz porozmawiać na ten temat - napisz do mnie. Popracujemy nad twoim sukcesem wspólnie.

To jak? Bierzesz się do pracy? Jestem bardzo ciekawa kim jest twój Klient Idealny.

Przykład

Na moim przykładzie - jestem fotografem wizerunkowym i produktowym. Moja Brand Persona to osoba (kobieta lub mężczyzna) w wieku mniej więcej między 25 a 55 lat, która ma własną firmę, sprzedaje produkty lub usługi. Mieszka na terenie Polski, prowadzi social media, może tworzy e-booka lub podcasty i chce mieć spójny, estetyczny wizerunek. Potrzebuje zdjęć biznesowych, które będą budować zaufanie wśród klientów i fotografii produktów, dzięki którym ludzie chętniej będą je kupować. Jest radosna, inspirująca, ma pasję i ją realizuje, jest kreatywna i ambitna. Jest pewna, że chce osiągnąć sukces, a ja mogę jej pomóc dzięki wspólnej pracy nad jej wizerunkiem. Zrobię dla niej sesję, która pokaże jej charakter, zaoszczędzi czas i pomoże w budowaniu silnej marki.

Opisałam ciebie? To znaczy, że się szukamy! Napisz czego potrzebujesz. Nie ma na co zwlekać!